Uspješno završena Inženjerska škola nauke 5 u Pljevljima – Mladi iz regiona spojili znanje, praksu i budućnost
Peta po redu Inženjerska škola nauke, u organizaciji udruženja Korak sa naukom – KSAN, uspješno je realizovana u periodu od 22. do 29. jula 2024. godine u Pljevljima. Škola je okupila srednjoškolce iz Crne Gore, Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Sjeverne Makedonije, pružajući im nezaboravno sedmodnevno iskustvo učenja, umrežavanja i praktičnog rada.
Učešće u školi bilo je potpuno besplatno, uz obezbijeđen smještaj i ishranu za sve polaznike, što je omogućilo inkluzivan pristup i ravnopravno učešće svih zainteresovanih, bez obzira na mjesto stanovanja ili finansijske mogućnosti.
Bogat edukativni program
Tokom trajanja škole, polaznici su imali priliku da slušaju predavanja istaknutih profesora i inženjera iz Crne Gore i inostranstva iz različitih oblasti: astronomije, mašinstva, građevine, arhitekture, medicine, elektronike, 5G tehnologija, energetike, hemije, fizike, kao i savremenih IT oblasti kao što su programiranje, vještačka inteligencija, teorija igara i sajber bezbjednost.
Pored teorijskih predavanja, veliki fokus bio je na praktičnom znanju. Radionice su realizovali inženjeri i stručnjaci iz renomiranih kompanija poput Čikom, Coinis i Bixbit, koji su sa mladima podijelili konkretne vještine i iskustva iz stvarnog poslovnog okruženja.
Panel diskusije i industrijske posjete
Program je obogaćen i sa dvije panel diskusije koje su obrađivale najaktuelnije teme iz svijeta inženjerstva i nauke. Učesnici su imali priliku da postavljaju pitanja, iznose stavove i aktivno učestvuju u diskusijama.
Jedna od najzanimljivijih aktivnosti bile su posjete najvećim industrijskim postrojenjima u Crnoj Gori – Termoelektrani Pljevlja, Rudniku uglja Pljevlja i Rudniku olova i cinka, gdje su polaznici iz prve ruke mogli vidjeti kako funkcionišu složeni sistemi proizvodnje energije i rudarstva.
Inženjerstvo kroz igru i debatu
Tokom škole organizovan je i niz slobodnih aktivnosti: edukativni kvizovi, sportske igre i neizostavno takmičenje, koje je ove godine dobilo novi, dinamičniji format – debatu. Učesnici su, podijeljeni u timove, debatovali o izazovima, etičkim pitanjima i potencijalima različitih inženjerskih oblasti, koje su prethodno obrađene kroz predavanja i radionice. Kroz ovaj format, mladi su razvijali vještine argumentacije, kritičkog mišljenja i javnog nastupa.
Inženjerska škola nauke 5 potvrdila je svoj značaj kao regionalna platforma za promociju nauke, tehnike i mladih talenata. Kroz inovativan pristup i pažljivo osmišljen program, još jednom je pokazala da znanje, praksa i entuzijazam mogu biti pokretači velikih promjena.
Pogledajte kako je to izgledalo: